تجهیزات سالن قارچ

تجهیزات سالن قارچ شامل :

  • مواد اولیه سالن قارچ
  • رطوبت ساز یا مه پاش
  • قفسه
  • دما سنج میله ای و دیجیتالی
  • کولر یا چیلر
  • فن سیرکوله
  • فن های تهویه
  • رطوبت سنج
  • شیر آب
  • هیتر گلخانه ای
  • خاک پوششی و کمپوست
  • هواساز سالن قارچ
  • هواکش
  • سردخانه قارچ
  • تابلو فرمان
  • سکوی قارچ چینی
  • سبد قارچ چینی
  • نردبان قارچ چینی
  • درب قارچ چینی

    رطوبت ساز سالن قارچ

    اگر سالن قارچ شما متراژ بالایی ندارد، نیازی نیست تا برای خرید هواساز اقدام کنید. تنها کافی است تا از گونی برای بالاتر بردن و حفظ رطوبت در سالن استفاده نمایید. ایجاد سیستم قطره‌ای هم می‌تواند روش مناسبی برای ایجاد رطوبت باشد. در این روش از یک شلنگ کولر برای خیس کردن دیوارها استفاده خواهد شد. از سوی دیگر، رطوبت سالن‌های بزرگ را نمی‌توان به این سادگی‌ها تامین کرد و حتماً به دستگاه رطوبت‌ساز نیاز است.

    هواساز سالن قارچ

    با توجه به اینکه براساس چگالی هوای گرم سبک تر است در بالا قرار می گیرد و هوای سرد در قسمت پایین قرار می گیرد بنابراین استفاده از هواساز باعث می شود که هوا به صورت یکسان درمحیط قرار بگیرد. از مهم ترین نکته های که در سالن های پرورش قارچ حتما باید به آن توجه کرد توزیع یکنواخت هوا در سالن است.

    با خرید یک دستگاه هواساز مناسب، به سالن قارچ خود اکسیژن‌رسانی کرده و هوا را برای رشد قارچ‌ها مناسب کنید. روش درستی که برای هوادهی وجود دارد رساندن اکسیژن به سالن است که با انتخاب درست یک هواساز پرورش قارچ عملی می شود. نحوه ی هوا رساندن به سالن های پروش قارچ به این صورت است که در تابستان هوادهی به وسیله ی  چیلر ها تامین می شود و درفصل  زمستان از هواساز ایرواشر برای هوادهی به سالن پرورش قارچ استفاده می شود تا هوا در داخل سالن پرورش قارچ به صورت یکنواخت  توزیع شود و به پرورش و رشد قارچ کمک کند .

    هواکش سالن قارچ
    فن تهویه هوا

    به طور معمول برای تهویه هوای سالن‌های پرورش قارچ از فن‌های ساده یا سانتریفوژها استفاده می‌کنند؛ چرا که هر دو نوع آن‌ها به خوبی می‌توانند هوای سالن را تخلیه کنند. این فن‌ها قادر هستند تا در هر دقیقه 0.5 فوت مکعب هوای سطح کشت را تهویه کرده و آن را با هوای تازه جایگزین نمایند. در یک سالن کوچک می‌توانید از فنی ساده به قطر 15 الی 25 سانتی متر و توانایی تخلیه 100 الی 500 فوت مکعب بر دقیقه با فشار استاتیکی sp=0.5، استفاده کنید. برای آزمایش نحوه صحیح کارکرد فن می‌توانید از دود یک سیگار کمک بگیرید.

    فن سیرکوله

    یکی دیگر از مهم ترین مواردی که حضور آن در داخل سالن بسیار حائز اهمیت است، فن سیرکوله می باشد. همانگونه که از نام این محصول پیداست، از آن نه برای تهویه و تبادل هوا بلکه برای به حرکت درآوردن هوا و چرخش آن در داخل سالن بهره گیری می کنند. در این حالت رطوبت تولید شده توسط دستگاه های مه پاش و یا گرما تولید شده توسط بخاری ها و هیتر ها در یک بخش از سالن تجمع نمی یابد و شرایط در همه جای مکان یکنواخت می شود.

    حائز اهمیت است بدانید که شرکت های سازنده برای رفاه حال کاربر و رفع نیاز های آن ها فن سیرکوله را در انواع 40، 50 و 60 سانتی متری طراحی و تولید می کنند تا فرد بتواند با توجه به نیاز خود محصول منسا را خریداری کند.

    سیستم گرمایشی سالن قارچ 

    در مواقع نیاز می‌توانید از بخاری‌های قطره‌ای و گازی برای گرم کردن سالن پرورش قارچ استفاده کنید. متاسفانه این وسایل گرمازا اکسیژن سالن را سوزانده و چندان برای این کار مناسب نخواهند بود. بخاری‌های برقی و شوفاژها گزینه بهتری نسبت به بخاری‌های قطره‌‌ای و گازی هستند. تنها مشکل در مصرف بالای برق توسط بخاری‌های برقی است که قبض سنگینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

    پس تا به اینجا، شوفاژ به دلیل نسوزاندن اکسیژن و مصرف برق و گاز کم، بهترین گزینه است. تنها لازم است که یک هزینه اولیه برای خرید و نصب آن‌ها انجام دهید. امروزه برای سالن‌های بزرگ از هیتر برای گرمایش فضای خود استفاده می‌کنند. هیترها در اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین مشکلی برای انتخاب هیتری متناسب با متراژ سالن خود نخواهید داشت.

    قفسه بندی سالن قارچ

    قفسه بندی سالن قارچ

    ایجاد قفسه بندی برای بهترین استفاده از کل فضای سالن لازم است. پس با تهیه قفسه های مخصوص سالن پرورش قارچ ضمن تولید محصول بیشتر به مکان فیزیکی کمتری احتیاج خواهید داشت.

    ترموستات

    از ترموستات برای حفظ دمای محیط در بازه‌ ای خاص استفاده می‌شود. از آنجا که وجود نوسان دمایی می‌تواند تاثیری برعکس بر روند رشد قارچ‌ها بگذارد، استفاده از این دستگاه کاملاً لازم ضروری است. ترموستات می‌تواند هیتر و دستگاه‌های خنک کننده را کنترل کند و در مواقع نیاز آن‌ها را خاموش یا روشن کند.

    دماسنج سالن قارچ

    برای هر سالن پرورش باید دست کم دو دماسنج داشته باشید تا در صورت خرابی یکی از آن‌ها، متوجه این موضوع شوید. بهتر است میله‌ شیشه‌ای دماسنج را با چسب نواری به قاب آن چسباند تا از جابه‌جایی آن و نادرست خواندن دما جلوگیری شود.

    سموم قارچ کش

    بیشتر سالن‌های پرورش قارچ از فرمالین برای ضدعفونی کردن محیط استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این ماده بسیار سمی و خطرناک بوده و باید با آن با احتیاط کامل برخورد کرد. از کلر و پرمنگنات هم می‌توان برای ضدعفونی کردن سالن پرورش قارچ، کمک گرفت.
    خاک پوششی

    کمپوست و خاک پوششی

    قارچ برای رشد به بستری مناسب نیاز دارد. بستری که از آن برای تولید و برداشت قارچ استفاده می‌کنند، کمپوست نام دارد. اگر قصد راه‌اندازی یک سالن پرورش قارچ را دارید، باید تهیه خاک پوششی و کمپوست را در صدر لیست خود قرار دهید.کمپوست مخلوطی از کاه، کودمرغی، سنگ گچ، ملاس چغندر و … می باشد که این مواد، شرایط مطلوبی را برای رشد میکروارگانیسم های مفید و شرایط مناسب رشد قارچ در بستر فراهم می کند.

    —————————————————————————–

     قارچ برتر

    قارچ برتر با 15 سال تجربه در زمینه فروش مواد اولیه قارچ دکمه ای و صدفی ، و تولید کننده تجهیزات سالن قارچ ،همراه شما در تمام مراحل مشاوره، راه اندازی، تولید و بهینه سازی انواع سالن های تولید قارچ خواهد بود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه خرید تجهیزات سالن قارچ تماس حاصل نمایید:
    واحد فروش و امور مشتریان:
    56543512 _ 56545923 _ 56545904(021)
    مدیریت : خانم بالایی 
    09127021828