رطوبت ساز سالن قارچ

رطوبت ساز سالن قارچ یکی از تجهیزات لازم و ضروری در سالن های پرورش قارچ میباشد که جهت کشت و پرورش قارچ میبایست در داخل سالن های تعبیه شود تا رطوبت مورد نیاز محیط را فراهم کند.
لازم به ذکر است که ایجاد رطوبت زیاد برای پرورش قارچ یکی از فاکتورهای اصلی محسوب می‌شود. از این رو در سالن و یا
محلی که شخص در آن به پرورش قارچ فعالیت دارد، فراهم سازی رطوبت بالا به عنوان مهمترین چالش در نظر گرفته می‌شود
که سالن دار و فعالان در صنعت پرورش قارچ میبایست بتوانند بهترین و مناسب ترین دستگاه رطوبت ساز را برا فضای سالن انتخاب
و تهیه کنند.

انواع رطوبت ساز ها

دستگاه ‌های رطوبت ساز صنعتی به سه نوع رطوبت ساز پروانه‌ ای،رطوبت ساز نازِلی (شلنگی) و رطوبت ساز التراسونیک تقسیم
می شوند. که از بین انواع دستگاه های معرفی شده، رطوبت سازهای پروانه‌ ای به عنوان دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ،بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما برای مصرف در مکان هایی که به رطوبت ساز با صدای کم نیاز هست
رطوبت ساز التراسونیک مورد استفاده قرار میگیرد.

عملکرد رطوبت ساز پروانه ای چگونه است؟

در ابتدا منبع آب دستگاه رطوبت ساز پروانه ای، به کمک یک شناور به اندازه کافی از آب پر می شود. سپس به کمک یک پمپ پرفشار، آب درون مخزن، به سمت پروانه دستگاه رطوبت ساز صنعتی هدایت می شود. و روی پره های آن پاشش می یابد. سپس دیسک یا همان پروانه، با سرعت بسیار زیادی می چرخد. که در اثر برخورد آب با پره های در حال چرخش، قطرات آب پودر شده و شکل مه به خود می گیرند. سپس با استفاده از قطعه حلزونی رطوبت ساز، قطرات درشت آب تبدیل به مه می شوند.

قسمت دیگری به نام فشار شکن نیز در رطوبت ساز دیسکی طراحی شده است. که وظیفه قطره گیری را برعهده دارد. در آخر مه با نیروی پرتابی فن با هوا مخلوط می شود و به  به بیرون پرتاب می شود. و باعث افزایش رطوبت در اطراف می شود. همانطور که گفته شد این دستگاه به عنوان یکی از مناسبترین دستگاه های رطوبت ساز سالن قارچ و گلخانه به حساب می آید. در صورتی که قصد خرید دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ، رطوبت ساز گلخانه، دستگاه رطوبت ساز صنعتی برای پرورش طیور دارید، این نوع دستگاه بهترین گزینه برای شما می باشد.

رطوبت ساز سالن قارچ

 

عملکرد رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک با امواجی که گوش انسان قادر به شنیدن آن نیست رطوبت سرد تولید می‌کند.
که بر اساس تغییر فرکانس و سیستم پیچیده ی و منحصر به فرد خود می تواند رطوبت مورد نیاز سالن های پرورش قارچ را تامین کند.
از آنجا که در رطوبت ساز التراسونیک بخار آب با تغییر نوسان تولید می شود.
به همین دلیل نیازی به افزایش دمای آب و یا جوشانده آب ندارد و می تواند به صورت آنی رطوبت تولید کنند.
و دیگر نیاز به منتظر شدن برای به جوش آمدن آب ندارد. کلیه سیستم ها و قطعات دستگاه التراسونیک ، الکترونیکی بوده و هیچ نوع قطعه مکانیکی از جمله پروانه و یا نازل در آن وجود ندارد. اگر قصد خرید دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ، دستگاه مه ساز برای سالن گلخانه و … دارید این نوع دستگاه مناسب است.

رطوبت ساز التراسونیک

 


عملکرد رطوبت ساز نازلی چگونه است؟

دستگاهی است که از طریق پراکندن ذرات ریز آب در فضا، رطوبت محیط را افزایش می دهند. به سبب آن باعث ایجاد فضای مطبوع در محیط می شود. تمامی دستگاه های رطوبت ساز نازلی از یک مکانیزم واحد پیروی می کنند. به این شکل که آب مورد نیاز از یک منبع تغذیه با استفاده از لوله های ارسال آب، به سمت نازل ها حرکت می کند. و با استفاده از پمپ فشار و الکتروموتور و نازل های دیگر، به صورت قطرات ریز در فضا پخش می شوند.

مه پاش نازلی

اجزای تشکیل دهنده رطوبت ساز سالن قارچ

– بدنه : با توجه به اینکه رطوبت سازها به صورت تمام وقت با آب و رطوبت سروکار دارند، بدنه آنها باید در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد. به همین دلیل از بدنه استیل یا گالوانیزه با رنگ کوره ای استفاده میشود. و در التراسونیک ها و نمونه های خانگی از ABS فشرده یا صنعتی استفاده میشود . رطوبت سازهای نازلی هم بدنه ای مشخص ندارد ولی نازل مورد استفاده از آنها اصولا مقاومت بالایی در مقابل زنگ زدگی و رطوبت دارد.

– پمپ : به طور کلی تمامی رطوبت ساز هایی که رطوبت زیادی تولید میکنند دارای پمپ های مخصوصی هستند که آب را به سیستم منتقل میکند. هر چقدر پمپ ها کیفیت بیشتری داشته باشد طول عمر انها بالاتر خواهد رفت. تعداد پمپ ها ، قدرت آنها و نحوه ی عملکرد آنها نسبت به دستگاه های مختلف متفاوت می باشد.

– سیستم رطوبت سازی :

بسته به نوع رطوبت ساز ، سیستم تولید رطوبت می تواند با استفاده از پیزوسرامیک ، پروانه یا نازل های رطوبت سازی باشد.  در سیستم های تولید رطوبت گرم از المنت و یا سیستم های گرمایشی در تولید رطوبت استفاده میشود.

– انتقال رطوبت در محیط : استفاده از فن در رطوبت ساز های التراسونیک و پروانه ای برای انتقال سریعتر رطوبت در محیط انجام میگیرد. تنوع بالایی در استفاده از فن برای انتقال رطوبت وجود دارد که بسته به نوع مه ساز و میزان رطوبت تولیدی متفاوت می باشد. نکته مهم در انتخاب فن، توجه به مقاومت آن در مقابل رطوبت می باشد. بهترین فن برای رطوبت سازها ، فن هایی با پروانه ی استیل یا پروانه ABS/پلیمری می باشد.

– برق مصرفی : رطوبت ساز های معمولی که به صورت پیش ساخته تولید و عموما با برق شهری کار میکنند و نیازی به استفاده از برق صنعتی ندارد. برق صنعتی بیشتر برای دستگاه هایی با توان تولیدی بسیار بالا قابل استفاده می باشد.

– تجهیزات جانبی : تجهیزات جانبی می تواند شامل سیستم های رطوبت سنج ، کنترل اتوماتیک رطوبت ، زمان بندی روشن خاموش شدن دستگاه ، سیستم های جابجایی رطوبت سازهای نازلی (برای آبیاری گیاهان گلخانه ای) و …می باشد که بسته به مدل دستگاه ها ممکن است از آنها استفاده شود .

خرید رطوبت ساز سالن قارچ 

 سهند هواساز تولید کننده تجهیزات سالن قارچ :

سهند هواساز محصولات خود را به پشتوانه هجده سال تجربه خود با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها ارائه می‌دهد.گواه کیفیت محصولات ما پانزده ماه گارانتی محصولات با برگ ضمانت نامه و خدمات پس از فروش است.

واحد فروش و امور مشتریان:
 02156545923
09127021828