سردخانه

در واقع می توانیم بگوییم سردخانه سالن قارچ یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که جهت نگهداری قارچ بعد از برداشت بسیار کارآمد می باشد.
نگهداری قارچ به دلیل حساسیت بالای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.لازم است قارچ را بعد از برداشت در سردخانه قارچ در دمای پایین تر و در شرایط مناسبی نگهداری کرد. دستگاه لازم برای نگهداری قارچ سردخانه بالای صفر است. همچنین بهتر است قارچ ها در ظروف بسته یا داخل پلاستیک نگهداری شود که با هوای آزاد در ارتباط نباشند. چون در آن صورت آب موجود در قارچ ها تبخیر شده و قارچ ها خشک می‌شوند. پس باید رطوبت قارچ ها را تا زمانی که آن ها به فروشگاه ها و به دست مصرف کننده می‌رسند،حفظ کنیم.

ماندگاری قارچ ها پس از برداشت بسیار کوتاه می باشد. با تنظیم رطوبت 95% به بالا و دمای 2 درجه سانتیگراد،حدودا بین یک تا پنج روز می‌توان قارچ ها را در سردخانه نگهداری کرد. البته روش های مختلفی برای افزایش مدت نگهداری قارچ وجود دارند اما همگی مربوط به قبل از برداشت آن هستند. برای مثال آبیاری قارچ ها از فاصله ی مناسب، زمان برداشت کوتاه آن، برداشت صحیح آن با حداقل میزان تماس، بسته بندی قارچ ها و نهایتا کنترل بیماری و آفات قارچ ها روش هایی برای افزایش طول عمر نسبی قارچ ها هستند.

پس از برداشت قارچ ها و پیش از انتقال آن ها به سردخانه، می‌توان از طریق پیش سرمایش دمای مرکز قارچ ها را تا دمای 2 درجه سانتیگراد پایین آورد تا مدت زمان نگهداری قارچ و همچنین کیفیت آن بهبود یابد.

سردخانه سالن قارچ

عوامل موثر بر قیمت تمام شده

«ابعاد» و «دما» مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت سردخانه هستند. به صورت خلاصه، هر قدر سردخانه بزرگ تر و دمای آن پایین‌تر باشد، قیمت آن گران‌تر است.

تاثیر ابعاد بر قیمت

  • سردخانه  کوچک
  •  متوسط
  •  بزرگ

قابل حمل بودن سرد خانه نیز امکانی است که با خرید سردخانه قابل حمل به‌دست می‌آید و خریدارن می‌توانند
به‌راحتی جا‌به‌جا کنند. راه اندازی سرد خانه بزرگ مستلزم طراحی دقیق و چیدمان اصولی است.
اگر ساخت سردخانه صنعتی یا طراحی سردخانه بزرگ مناسب نباشد و مسیرهای عبور و مرور آن به‌خوبی درنظر گرفته
نشده باشد، فرآیند حمل‌ و نقل مختل می‌شود.

تاثیر نصب بر قیمت

نصب سردخانه آخرین مرحله در بهره برداری سردخانه است اما کم‌اهمیت‌ترین آن نیست. نصب مناسب تجهیزات سرد خانه، عملکرد و بهره‌وری آن‌ها را تضمین و از بروز آسیب و خسارت جلوگیری می‌کند. این مرحله دارای حساسیت‌ها و ظرافت‌ های خاصی است و باید توسط تیم متخصصی انجام شود. برای مثال اگر جوشکاری اصولی و دقیق نباشد یا با مواد کم کیفیت انجام شود باید منتظر بروز نشتی و مشکلات جدی باشیم. این مسئله درباره لوازم مصرفی سرد خانه نیز صادق است و نصب اصولی آن‌ها ضروری است. مثلاً اگر نصب موتور سردخانه اصولی و دقیق نباشد،عمر مفید آن به شدت کاهش پیدا می‌کند.

تاثیر تجهیزات بر قیمت

انتخاب تجهیزات و لوازم سردخانه براساس نیاز و ترجیح سردخانه‌دار تعیین می‌شود. با این حال، در انتخاب توان و مدل محصولات نباید سلیقه‌ای عمل کرد اما نوع برند را می‌توان طبق بودجه خریدار تغییر داد. برای انتخاب توان و مدل محصولات برودتی و نوع ساندویچ پانل باید موارد زیر را مد نظر قرار داد:

  • موقعیت جغرافیایی 
  • دمای نگهداری
  • ابعاد 

خرید سردخانه

مهندسان با در نظر گرفتن همه‌ی موارد بالا، بار برودتی را محاسبه می‌کنند و خرید تجهیزات سرمایشی نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

قارچ برتر به پشتوانه بیش از پانزده سال سابقه در تولید تجهیزات سالن قارچ (سرد خانه سالن قارچ ) با برند سهند هواساز و فروش مواد اولیه آماده
خدمت رسانی به شماست .
برای کسب اطلاعات بیشتر ،مشاوره و نحوه خرید تجهیزات سالن قارچ و مواد اولیه سالن قارچ تماس حاصل نمایید:
واحد فروش و امور مشتریان:
 02156545923
09127021828